Curiosity, itu satu perkara yang penting jika kita ingin achieve sesuatu itu dengan lebih banyak..Saya seorang yang sangat curious dan kadang2 ble dikatakan tamak, especially bout arts..Anything bout' art..Orang nak turunkan ilmu kat kite, itu rezeki okay..Kalau nak turunkan SAKA itu BALA okayh..


Sesape yang nak turunkan ilmu kat kita jangan sesekali menolak..Sesungguhnya selepas itu anda boleh menghentak kepala anda didinding..Cuba beritahu atau tanya diri sendiri? Dalam 10 orang, berapa orang yang sudi mengoffer share ilmu yang dia ada?? Sikit.....Mayb jadi sikit pasal ramai orang tak bertanya, pasal ape? Malu? Segan? Atau pon SOMBONG?? Cam pepatah orang tua dulu, "malu bertanya sesat jalan"..Sesat jalan pasal apa? pasal malu bertanya..

Cakap pasal pepatah plak, ade satu pepatah ni yang kadang2 jek kita boleh guna "kalau kail panjang sejengkal, jgn diduga lautan yang dalam"..Dengan akal yang ada, laut dalam pakai kail sejengkal pon bole dapat hasil maa...Selagi boleh pancing, pancing sampai puas..Selagi bole cedok ilmu, cedok sampai puas..Panjang akal dan bijak baru boleh ahh..

Saya dan Artisme Republic® juga masih mencedok lagik, banyak lagi nak cedok nih..Try n error, eksperimen dengan bermacam2 keadaan, play wif light, photo editing, and tak lupa, business management..Semua tu nak kene belajar lagik..OTAI, PROFESSIONAL, tu sume bkn kite yang letak title tu kat diri kite..Orang yang melihat kita yang akan declare kita ni OTAI atau PROFESSIONAL..

Untuk jadi professional, tiada masa yang tertentu untuk kita sampai ketahap tu, even 10 tahun anda berkecimpung didalam bidang tertentu, tiada kepastian PROFESSIONALISME itu akan bertakhta dalam diri..(Eceh cam Faradhiya bertakhta di hati..). Sangat luas skop professional ni, bukan takat terer dalam sesuatu bidang sudah boleh jadi professional..Pembawakkan diri, cara pertuturan, cara memberi pandangan, kebolehan memberi keputusan, itu semua termasuk sekali..Ya, semestinya bukan sesuatu yang mudah ye murid-murid..

Coming entry, insyAllah, kemungkinan dari hasil eksperimen esok (Ahad)..Sebelum itu, saje-saje nak tatapkan artwork terbaru, walaupun tak berape baru, khas utk y'all..I love you Malaysia..hahahahahahaha..

BEFORE


AFTER
1/10sec f/5 ISO 500

Tiada penambahan dilakukan, hanya bermain dengan colour dan mood..Just another experiment..Model Dewi dengan selambanya dudok kat atas partition kat bawah fly over, sumwhere in Jay Bee, lepastu bus bole lalu belakang plak, ape lagi tros keluarkan senapang Rambo walaupon tak seRambo otai2 yang sedia ada..Wakakakakakakakaka..Jangan mara...

Untuk eksperimen esoknya pulak Dewi juga yang akan jadi bahan ujikaji (jgn pikir koto arr...)..InsyAllah n wish we'all da best dan membawa balik panji2 kemenangan eceh i mean bawak balik barang baek ahh...Hehehehe..Thanx!!