Kepuasan dalam hidup mempunyai takrifan yang berbeza-beza, bergantung dari sudut mana kita lihat perkataan puas itu. Jika ternampak seseorang memandu Lamborghini Gallardo huh tidak syak lagi, dia sudah pun memiliki sebahagian besar isi dunia. Ya kah?

2009 tahun yang penuh dengan plot-plot rumit bagi aku dan Artisme, mungkin serumit plot filem M.Night Syamalan takpon J.J Abrams? Ughh mungkin lebih. Terduduk, termenung, suka, duka, pengajaran, tikam depan, tikam belakang, kitorang tikam balik, semua complete dalam tahun tersebut..

Pasukan bolasepak Malaysia mungkin takkan mengecapi kejayaan kalau jurulatihnya K.Rajagobal cepat melenting dengan sindiran dan kutukan daripada media malah daripada rakyat Malaysia. Silent is the best weapon.

Mengapa aku cakap silent is the best weapon? Tengok saja Dato' K, dalam senyap-senyap dia sudah sambar, bkn Wan Maimunah, tapi Siti Nurhaliza..Silent is the best weapon, senjata bagi menghadapi orang sekeliling tetapi tidak di kalangan customer. Owh kalau 'senjata' itu yang anda guna dikalangan customer umpama anda mengambil hati bakal ibu mertua dengan 'bersenjatakan' Honda Cup pemberian ayah anda. Dia buat 'dang' saja.

Mudah-mudahan lembaran baru ini akan lebih tebal tahap kekentalan hati, lebih tebal cuping telinga untuk menghadapi cabaran dalam hidup dan juga dunia perniagaan ini. InsyAllah..

Penutup 2009 diserikan dengan raja-raja yang harinya sudah lepas pon. Akan diuploadkan satu persatu insyAllah..Dan ini teaser daripada Majlis Meraikan Cinta Nazira & Anuar. Tunggu untuk hasil seterusnya..



P - 017-729 9590
E - qiffaffiq@yahoo.com