Free time..Ahh..baru saje dapat free time untuk menulis..Sedikit sibuk Artisme Republic sejak kebelakangan ini dengan rezeki yang Allah beri..Free time menulis bukanlah seperti free time yang digunakan untuk mencekik..Masih baru lagi menceburkan bidang penulisan si owner blog ini..

Lately ini jadual di penuhi dengan sessi photoshoot, daripada tokey tudung, tokey manik, folio model, datin nak buat biography..Oleh itu pelbagai konsep jugalah yang terpaksa dihadapi oleh tenaga-tenaga kreatif Artisme Republic untuk mempelbagaikan kerja2 serta teknik2 supaya mengikut tema dan memenuhi citarasa pelanggan..

Sebagai jurugambar rasmi acara-acara tersebut, dengan blog ini, kami menyiarkan hasil-hasil untuk tatapan awam, secara tak langsung memberitahu bahawa kami tidak mengkhususkan subject photography kami..

Sesungguhnya seni itu tiada batasan dan kerja-kerja kami kebanyakkannya adalah untuk memappreciate seni itu sendiri sebaik mungkin..

Kunjungan bangsa yang berbilang menyinggah blog ini dan dari segi penyampaiannya kami juga senang dan ringkas untuk difahami kerana blog ini bknlah kelas seni ataupun tempat nak mengajar orang..Sekadar berkongsi pengalaman dan tips itu bolehlah..

Pemahaman!! yaa..pemahaman dan penerimaan orang berbeza..Ada yang faham ada yang tidak..Dan itu membezakan kita antara manusia..Akal yang memandu kita untuk menilai dan mengkritik dan menasihati..Kalau semua orang sama pendapat tiadalah warna warni kehidupan.. :)

Sebagai seorang jurugambar yang sentiasa bergaul dan berhadapan dengan jenis orang, saya akur dengan kejadian alam, nobody's perfect..Untuk memuaskan hati semua pihak, untuk memahamkan semua pihak, tindakan itu takkan berjaya sampai bila-bila, kerana itulah lumrah manusia..

Apa yang penting? Kerjasama, ilmu, professionalisme, NAWAITU untuk membuat sebarang perkara..Even duduk berkurung dibilik satu hari, belum tentu kita akan terlepas dosa..Kita sebagai manusia tidak tahu, sesungguhnya hanya berbekalkan hati yang ikhlas dan hanya keranaNya kita membuat amal ibadah dan juga every single perkara yang kita lakukan..:)

Untuk entry akan datang, koleksi tudung dan manik menjadi subject. Tudung dan manik? Hahahaha..tertawa sinis si penulis blog ketika menaip ayat ini kerana even model bersama tudung dan manik adalah subjectnya kondeman-kondeman serta kritikan-kritikan (membina atau maen hembus) akann.......hmm ah lu pk la sendiri!! Belum post pon dah ada orang kondem bkn kritik..hehehe..(geleng kepala, nyala lighter, isap rokok, fuhhhhhh) :)